Hidasta vauhtia, löydät itsesi

toukokuuta 05, 2017




Minulle on viimeisten kuukausien aikana annettu paljon aikaa miettiä itseäni ja elämääni, olen pystynyt irrottautumaan kiireestä ja hektisestä elämästä, nauttinut pienistä asioista. Olen nauttinut tästä kiireettömyyden tunteesta suunnattoman paljon. Minulla on ollut aikaa miettiä kuka olen, mistä tulen, minne menen ja mitä haluan. Olen pysähtynyt aloilleni, pyrkinyt irrottamaan mieleni kehosta, katsomaan elämääni ikään kuin sivusta. Olen alkanut nähdä itseäni ja ympäröivää maailmaa toisinlaisin silmin, omin silmin.

En ole aikaisemmin oikein myynyt itselleni ajatusta, että ihminen lähtee maailmalle etsimään itseään. Olen naivisti ajatellut, että miten jossain voi löytää itsensä, samasta kehosta jossa päivittäin elää? Voiko muka lähtemisestä, matkustelun tuomista kokemuksista tai toisiin kulttuureihin tutustumalla löytää itsensä. Olen pitänyt sellaista itsensä etsimistä hippien ja piipertäjien touhuina. Anteeksi! Viimeisten kuukausien aikana olen oivaltanut, että eihän kyseessä ole pelkästään se matkustus tai ne kokemukset vaan se vapaus, aika itselle, omille ajatuksilleen, tunteilleen, ennen kaikkea mahdollisuus hidastamiselle.


Hektisessä yhteiskunnassa sitä aikaa on monesti vaikea järjestää. Ihmiset haalivat liikaa tekemistä, kertyy paljon hoidettavia asioita sekä on liian paljon liikkuvia osia, jotka pyrkivät epätasapainottamaan elämää. Itse kun on siinä hektisen myrskyn kehässä, on vaikea ymmärtää ja tuntea itseään, nähdä asioita selkeästi.

Katsellessani itseäni ikään kuin ulkopuolisena, tajusin, että minä olen hengissä, olen olemassa ja joka päivä hengitän. Minä olen minä eikä kukaan sitä voi minulta ottaa pois. Minulla on omat tapani, ajatukseni, paheeni, heikkouteni, tunteeni, haluni, haaveeni, unelmani ja toiveeni. Ne tekevät minusta minun, ainutlaatuisen ihmisen, ihmisen minkälaista toista ei ole olemassa. Olen uniikkia kappale.



You Might Also Like

0 kommenttia

Facebook

Suosituimmat

Instagram